Teammanager Servicedesk ICT

Ze spelen een cruciale rol in de kennis en het dagelijkse werkgeluk van de collega’s: de Servicedesk ICT is er voor de ICT-middelen en -diensten van alle collega’s binnen het bedrijf. Martin Bronsvoort staat aan het hoofd van de afdeling.

Met plezier naar werk
“Ik ben ervan overtuigd dat je zonder plezier in je werk niet kunt bijdragen aan tevreden gebruikers. Ik streef er echt naar om dagelijks met plezier naar m’n werk te gaan en mijn verantwoordelijkheid te nemen en collega’s te motiveren.” De werkzaamheden van de afdeling zijn nogal divers. “Denk aan problemen met inloggen of andere gebruikersvragen. En we geven bijvoorbeeld trainingen over ICT-veiligheid, zoals phishing en valse e-mails. De beveiliging van al onze data, systemen en applicaties is immers van het grootste belang. We houden ons ook bezig met mooie, innovatieve ontwikkelingen. Zo hebben we laatst een lek opgespoord door de inzet van een drone met daaronder een warmtecamera.”

No human is limited
Er wordt op de afdeling gewerkt met honderden applicaties voor heel veel projecten. De transformatie naar een nieuw databasebeheersysteem is hierbij heel belangrijk. “Dat helpt ons om alle beschikbare data nóg beter te integreren en de dienstverlening blijvend te verbeteren. Voor veel veranderingen zijn wij afhankelijk van andere teams of externe partijen. Samenwerken is dan essentieel. En niet alles kan natuurlijk altijd. Het is daarbij wel belangrijk om goed uit te leggen waarom iets soms wat langer duurt of niet kan. Open en transparant zijn. Dan voelen collega’s zich gehoord en serieus genomen.” Het motto van een van mijn helden, de hardloper Eliud Kipchoge, is ‘no human is limited’. En daar kan ik me helemaal in vinden: samen zijn we in staat om veel meer te doen dan we vooraf vaak denken.”